تور مجازی کلاس درس

گزیده ای از محتوای آماده شده توسط سرکار خانم امجد السادات معافی مدنی آموزگار پایه ششم شاغل در دبستان غیردولتی اندیشه شهرستان تنکابن با موضوع تور مجازی را در ادامه مطلب می توانید بخوانید.

تور مجازی چیست ؟ 

ﺗﻮر ﻣﺠﺎزي ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از ﻧﻮﻋﯽ ﺷﺒﯿﻪ ﺳﺎزي از ﻣﺤﯿﻄﯽ ﮐﻪ ﻗﺼﺪ دارﯾﻢ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎنﻣﺎن ﺑﺎ آن آﺷﻨﺎ ﺷﻮﻧﺪ و ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﺘﺪاول ﻫﻢ از ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ اي از ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ و ﯾﺎ ﻋﮑﺲﻫﺎ و ﻧﯿﺰ اﻧﻮاع ﺟﻠﻮهﻫﺎي ﺻﻮﺗﯽ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﻫﻤﺎن ﻣﺤﯿﻂ در آن اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽ ﺷﻮد
ﺑﺮاي ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺗﻮر ﻣﺠﺎزي ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻣﻌﻤﻮل از ﻋﮑﺎﺳﯽ 360 درﺟﻪ اﺳﺘﻔﺎده ﻣﯽﺷﻮد. ﻋﮑﺎﺳﯽ 360 درﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎي ﭘﻮﺷﺶ ﮐﺎﻣﻞ ﯾﮏ ﺻﺤﻨﻪ از ﻟﺤﺎظ ﺗﺼﻮﯾﺮﺑﺮداري اﺳﺖ، ﺑﻪ ﻧﺤﻮي ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻧﻘﺎط آن
ﺻﺤﻨﻪ در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﺑﺎﺷﻨﺪ.

تور مجازی آموزشی ؟

در ﻗﺮن ﺣﺎﺿﺮﮐﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي ﺑﻪ ﺗﻤﺎم ﺑﺨﺸﻬﺎ ورود ﮐﺮده اﺳﺖ، اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي ﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ در ﮐﻼس ﻫﺎي درس ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر آﻣﻮزش وﺗﺴﻬﯿﻞ ﯾﺎدﮔﯿﺮي، اﻣﺮي ﺿﺮوري و ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ اﻧﮑﺎر اﺳﺖ. ﺷﯿﻮع وﯾﺮوس ﮐﻮﯾﯿﺪ 2019 و اﺳﺘﻔﺎده ﻣﺪارس از آﻣﻮزش ﻣﺠﺎزي، اﺳﺘﻔﺎده از ﯾﮏ رﺳﺎﻧﻪ ﺟﺪﯾﺪ ﮐﻪ آزادي ﻋﻤﻞ و اﻣﮑﺎن ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮي را ﺑﻪ ﻓﺮاﮔﯿﺮان ﺑﺪﻫﺪ، ﺿﺮورت ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي و رﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎي ﺟﺪﯾﺪ را ﺑﻪ ﻣﺎ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻧﺸﺎن داد. رﺳﺎﻧﻪ دﯾﺪاري و ﺷﻨﯿﺪاري ﺗﻮرﻫﺎي ﻣﺠﺎزي ﯾﮑﯽ از روﺷﻬﺎي ﻣﻄﻠﻮب و ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﮑﻨﻮﻟﻮژي در آﻣﻮزش اﺳﺖ. از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ رﺳﺎﻧﻪ دﯾﺪاري و ﺷﻨﯿﺪاري ﺗﻮرﻫﺎي ﻣﺠﺎزي ﺑﺮ ﺧﻼﻗﯿﺖ ﮐﻮدﮐﺎن و ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﯿﮕﺬارد و در ﺑﺮﻃﺮف ﮐﺮدن ﺑﺮﺧﯽ از ﻣﺸﮑﻼت آﻣﻮزﺷﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﻋﺪم اﺳﺘﺪﻻل ﮔﺮاﯾﯽ و ﺗﺎﮐﯿﺪ ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ ﺑﺮ ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺑﻪ ﺟﺎي ﻓﻬﻢ ﻣﻮﺛﺮ اﺳﺖ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ داﺷﺘﻦ اﯾﻨﮑﻪ ﺑﯿﺶ از 75 درﺻﺪ ﯾﺎدﮔﯿﺮي از ﻃﺮﯾﻖ دﯾﺪن و ﺣﺲ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ اﺳﺖ و ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ روﺷﻬﺎي آﻣﻮزش ﻋﻤﻠﯽ، ﯾﮑﯽ از ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﮕﺮدﻫﺎي ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺑﺮاي داﻧﺶ آﻣﻮزان اﺳﺖ، اﺳﺘﻔﺎده از رﺳﺎﻧﻪ دﯾﺪاري و ﺷﻨﯿﺪاري ﺗﻮرﻫﺎي ﻣﺠﺎزي در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش اﯾﺮان ﺿﺮوري اﺳﺖ.

چند نمونه تور مجازی قابل استفاده در کلاس درس :

اردوﻫﺎي ﻣﺠﺎزي دﯾﺪﻧﯽ ﻫﺎي ﺷﯿﺮاز

اردوﻫﺎي ﻣﺠﺎزي دﯾﺪﻧﯽ ﻫﺎي اصفهان

اردوﻫﺎي ﻣﺠﺎزي دﯾﺪﻧﯽ ﻫﺎي تهران

اردوهای مجازی دیدنی های مازندران

مُعَلِم باش
مُعَلِم باش
وبسایت رسمی مُعَلِم باش در سال 1402 با هدف ارائه محتوای مناسب ویژه کلاس های درس طراحی شد. در این وبسایت شما می توانید علاوه بر محتوای آموزشی ، محتواهای مورد نیاز به جهت استفاده در بخش های اداری ، پرورشی و .. را نیز دریافت نمایید. در تلاش هستیم تا با کمک شما معلمان گرامی از سراسر کشور وبسایت مُعَلِم باش را به عنوان مرجع رسمی محتوا و اخبار در سطح کشور بشناسیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *