انیمیشن Orion and the Dark (اوراین و تاریکی)

انیمیشن «اوراین و تاریکی» از یک کتاب مصور ساده برای کودکان، نوشته اِما یارلت اقتباس شده است. داستان درباره پسری به نام اوراین است که تقریباً از همه چیز می‌ترسد، به خصوص از تاریکی. سپس یک شب شخصیت واقعی ارباب تاریکی در اتاقش ظاهر می‌شود و او را به یک سواری ماجراجویانه می‌برد تا با دوستان عجیب و غریب شبانه‌اش مانند رویا و سکوت ملاقات کند. و در طول راه، اوراین شروع به کنار آمدن با ترس‌های خود می‌کند.

باید قبول کرد که دوران کودکی مرحله بسیار مهمی از زندگی ماست. این عصری است که ما خودمان را کشف می‌کنیم، و همچنین درک می‌کنیم که مفاهیم از پیش تثبیت شده در دنیای ما واقعاً چه معنایی دارند. همچنین دوران کودکی کنجکاوی و تمایل به انطباق با چیزهای خاص را به همراه دارد. علاوه بر همه اینها، دوران کودکی نیز یک فرد را شکل می‌دهد و مجموعه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی را به ما می‌دهد که ما در تمام زندگی با خود خواهیم داشت.

این ویژگی‌ها به عنوان یک خاطره اصلی در دوران رشد ما همچون یک عنصر مهم عمل می‌کنند و مهم نیست که چند وقت است که دوران کودکی خود را پشت سر گذاشته‌ایم، چرا که تجربیات ما در دوران کودکی، چه شاد و چه آسیب زا، به شکل ترس یا قدرت تا پایان عمر با ما باقی می‌مانند. منظور من از همه این حرف‌ها این است که دوران کودکی مرحله حساسی است که بیشتر شخصیت ما در آن شکل می‌گیرد، بنابراین وقتی بزرگ می‌شویم، ممکن است هنوز هم استقبال ما از جنبه‌های خاصی از زندگی مانند زمانی باشد که در دوران کودکی ما بود.

کودکان اغلب از تاریکی می‌ترسند و همین است که در دوران کودکی آن‌ها تنها نمی‌خوابند، زیرا برای آنها تاریکی به معنای محیطی ناامن و همچنین تهدیدی برای زندگی آنها است. وقتی بزرگ می‌شویم، برخی از ما بر این ترس غلبه می‌کنیم و یک زندگی عادی داریم و حتی در تاریک‌ترین گوشه خانه از اوقات خود لذت می‌بریم، اما ممکن است برای همه این احساس یکسان نباشد. به طور مشابه، دوران کودکی اغلب با هزاران ترس پیچیده می‌شود که برای بزرگسالان خنده‌دار است، اما برای ذهن بی‌گناه کودک خفه کننده است. و این موجی فکری است که در این انیمیشن به زیبایی به آن پرداحته شده است.

مفهوم انیمیشن از زبان دانش آموزان :
محمدحسین عباسی :
محمدحسین عباسی :

پرهام هادی پور :

آریا امیری :

مهراد میرباقری :

امیرمحمد شورج :

امیرسالار لیمائی نژاد :

سهند اسعدی :

شنتیا صدخرد :

محمدامین مومنی :

امیرعباس حسین بیگی :

محمدامین عرفانی :

حسین علیخان محمدی :

محمدسام صادقی فر :

امیررضا عبدالله پور :

یوسف دانشور :

مُعَلِم باش
مُعَلِم باش
وبسایت رسمی مُعَلِم باش در سال 1402 با هدف ارائه محتوای مناسب ویژه کلاس های درس طراحی شد. در این وبسایت شما می توانید علاوه بر محتوای آموزشی ، محتواهای مورد نیاز به جهت استفاده در بخش های اداری ، پرورشی و .. را نیز دریافت نمایید. در تلاش هستیم تا با کمک شما معلمان گرامی از سراسر کشور وبسایت مُعَلِم باش را به عنوان مرجع رسمی محتوا و اخبار در سطح کشور بشناسیم.

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. فاطمه گفت:

    عالی بود
    مرسی بابت معرفی این انیمیشن

    1. مُعَلِم باش گفت:

      خواهش میکنم ، ممنون از نظرتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *