معرفی فیلم سکسکه (Hichki)

داستان فیلم : 

یک معلم جوان و با پشتکار که مبتلا به سنتدرم تورت است تلاش میکند راه خودش و دانش آموزانش را در برای پیشرفت هموار کند. این فیلم محصول سال 2018 کشور هند است و و پیام آن این است که خلاقیت و پشتکار همیشه باعث موفقیت میشود.

نام فیلم: سکسکه (Hichki)
کارگردان: سیذارت مالهورتا (Siddharth Malhotra)
سال تولید: ۲۰۱۸
کشور:‌ هند
مدت زمان: ۱۱۶ دقیقه
ژانر: کمدی داستانی

خلاصه داستان فیلم : 

«ناینا ماتور» زنی‌ست که به یک اختلال عصبی به نام «سندروم توره» مبتلا‌ست و همین باعث می‌شود که در مواقع مختلف به صورت غیرقابل کنترل سکسکه ‌کند. او تصمیم دارد معلم شود و در این کار مصمم است اما بیماری‌اش باعث می‌شود هیچ مدرسه‌ای او را قبول نکند تا اینکه سرانجام پس از پنج سال جست‌وجو، پیشنهاد معلمی در یک کلاس پرمشکل به او داده می‌شود؛ کلاسی که تمام دانش‌آموزان آن از محلات فقیر و زاغه‌نشین هستند و به همین دلیل توسط دانش‌آموزان مرفه سایر کلاس‌ها طرد شده‌اند.
داستان فیلم، داستان تلاش‌ و پشتکار ناینا برای معلم شدن و شکل گرفتن یک رابطه‌ی مؤثر با دانش‌آموزانِ کلاسش است.

نقد و بررسی : 

این فیلم دو پیام مثبت دارد. اول اینکه افراد با وجود ناتوانی‌ها یا برخی معلولیت‌ها یا بیماری‌هایشان می‌توانند با تلاش و پشتکار و با ملاقات با افراد خوب حتما موفق و تاثیر گذار باشند و دوم این که با وجود شکست و ها نا امیدی ها نباید از تلاش دست برداریم و ناامید شویم .

همچنین معرفی شخصیتی مثل ناینا که معلمی دلسوز است، که با وجود این که جامعه او را نمیپذیرد یا بارها شکست خورده باز هم خود را فردی تاثیر گذار میداند و در این راه تلاش می کند؛ این فیلم را به یک اثر تربیتی خوب بدیل کرده است .

توصیه میکنیم این فیلم را با فرزندان خود تماشا کنید و در خصوص پیام ها و نکات آن با آنها صحبت کنید.

مُعَلِم باش
مُعَلِم باش
وبسایت رسمی مُعَلِم باش در سال 1402 با هدف ارائه محتوای مناسب ویژه کلاس های درس طراحی شد. در این وبسایت شما می توانید علاوه بر محتوای آموزشی ، محتواهای مورد نیاز به جهت استفاده در بخش های اداری ، پرورشی و .. را نیز دریافت نمایید. در تلاش هستیم تا با کمک شما معلمان گرامی از سراسر کشور وبسایت مُعَلِم باش را به عنوان مرجع رسمی محتوا و اخبار در سطح کشور بشناسیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *