اختلال نوشتن و درمان آن

تعریف اختلال یادگیری :

ﻧﺎرﺳﺎﯾﯽ ﯾﺎدﮔﯿﺮي در ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻨﺪ ﻓﺮاﯾﻨﺪ ذﻫﻨﯽ ﯾﺎ درس ﻫﺎي آﻣﻮزﺷﮕﺎﻫﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻮل ﻓﻘﺮ ﻣﺤﯿﻄﯽ،ﻓﻘﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ،ﻓﻘﺮ ﻋﺎﻃﻔﯽ،ﻣﺸﮑﻼت ﻣﻐﺰ و ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻋﺼﺒﯽ،ﻣﺸﮑﻼت ﺟﺴﻤﺎﻧﯽ ﭼﺸﻢ،ﮔﻮش و …ﻧﯿﺴﺖ.

وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي داﻧﺶ آﻣﻮزان داراي اﺧﺘﻼل ﯾﺎدﮔﯿﺮي:

هوش ﻃﺒﯿﻌﯽ 85 >IQ

ﻋﺪم وﺟﻮد ﻧﻘﺾ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ،ﺷﻨﻮاﯾﯽ و ﻣﻐﺰ

ﻋﺪم وﺟﻮد اﺧﺘﻼل ﻋﺎﻃﻔﯽ و ﺳﺎزﮔﺎري

وﺟﻮد اﺧﺘﻼل در ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻨﺪ ﻣﺎده درﺳﯽ

وﺟﻮد اﺧﺘﻼل در ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ – ادراك دﯾﺪاري،ادراك ﺑﯿﻨﺎﯾﯽ،ﺣﺎﻓﻈﻪ،دﻗﺖ،ﺗﻮجه و …

ﺗﻔﺎوت ﻓﺎﺣﺶ ﺑﯿﻦ ﻣﯿﺰان ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ ذﻫﻨﯽ

انواع اختلال یادگیری: 

اختلال خواندن

اختلال دیکته نویسی

اختلال ریاضی

اختلال دیکته نویسی : 

درمان اختلال دیکته نویسی :

خطاهای متداول در نارسا نویسی :

درمان نارسا نویسی :

ﺗﺼﺤﯿﺢ وﺿﻌﯿﺖ ﻧﺸﺴﺘﻦ داﻧﺶ آﻣﻮز ﻫﻨﮕﺎم ﻧﻮﺷﺘﻦ.ﺗﻨﺎﺳﺐ ارﺗﻔﺎع ﻣﯿﺰ و ﺻﻨﺪﻟﯽ

راست گرفتن کاغذ یا دفتر دانش آموز ( لبه کاغذ با لبه میز زاویه ای حدود 15 درجه داشته باشد )

ﺗﺼﺤﯿﺢ ﻧﺤﻮه ﻣﺪاد دﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻦ داﻧﺶ آﻣﻮز

ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻋﻀﻼت ﻇﺮﯾﻒ اﻧﮕﺸﺘﺎن و اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪادﻫﺎي ﺑﺎرﯾﮏ ﺗﺮ از ﻣﺪادﻫﺎي معمولی

ﮐﺸﯿﺪن ﺧﻂ ﻫﺎي ﻣﻮازي ﺑﺎ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮐﻢ و زﯾﺎد (ماز)

 

مُعَلِم باش
مُعَلِم باش
وبسایت رسمی مُعَلِم باش در سال 1402 با هدف ارائه محتوای مناسب ویژه کلاس های درس طراحی شد. در این وبسایت شما می توانید علاوه بر محتوای آموزشی ، محتواهای مورد نیاز به جهت استفاده در بخش های اداری ، پرورشی و .. را نیز دریافت نمایید. در تلاش هستیم تا با کمک شما معلمان گرامی از سراسر کشور وبسایت مُعَلِم باش را به عنوان مرجع رسمی محتوا و اخبار در سطح کشور بشناسیم.

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *